14; livrädd & skräckslagen.

Min dag har faktiskt varit bra, fram till ungefär för en halvtimma sen.
Jag bor i en av stadsdelar i Göteborg där det finns mycket våld. Som tur är så bor jag på den trygga sidan där det inte händer så mycket. Jag har aldrig sett så mycket våld mer än det som är på TV. De säger att vi ungdomar blir avtrubbade av allt våld vi ser på TV. Men det som hände för ca en halvtimma gör mig fortfarande skakis.

Det som hände var att när jag gick på bussen på hjalmar brantingsplatsen började en man i 45 års åldern käfta med en yngre kille. Hur som helst så slutade det med att tre hållplatser efter att de två börjar slåss som in i helvete. Jag blev livrädd och trodde jag skulle åka på stryk, även jag. Den jag tycker mest synd om är den äldre kvinna som satt fast mellan dessa två män och sätet samtidigt som dom slogs. Jag har aldrig sätt någon slåss så grovt på nära håll innan. Jag är fortfarande skakis.

När jag gick av bussen bultade mitt hjärta som in i helvete. Både när jag gick av när de slogs och när jag skulle gå hem. Ångest var det jag kände. Eller att snart skulle jag få ångest. Men det gick som tur över. Mår bättre nu.
Jag har egentligen aldrig varit med om något sånt här innan. Har bara en del vänner som blivit nerslagna och hotade men aldrig varit med när det hänt, tur det ändå.


Okej. Nu ska jag skriva lite positiva saker.
Det var jättefint väder idag förut på dagen så jag och D åt upp den sista b&j ute i solen. Det var riktigt mysigt. Tog även några bilder till mitt naturprojekt. Blev nöjd. Men kameran dog innan jag fått tag alla bilderna jag ville. Men projektet tar tinybabysteps framåt. På torsdag kanske det kan bli fler.
Fast det roligaste med idag var att jag försökte övertala en tjej, Anna, att försöka satsa på en kille hon gillar i trean på sin skola. Hoppas verkligen hon försöker för jag tror hon klarar det.
Nu ska jag bara ta det lugnt. Mitt hjärta har fortfarande inte slutat skena. Detta inlägg tog typ en halvtimma att skriva. Haha. Så, tänk på det när ni läser tidsanviserna.



Postat av: Anna

Tjo hahah det var mig du försökte övertala haha!

Jag vågar inte hahh xD hjälp!! Kram Anna, hon som verkligen försöker ta ett steg närmare det hon är rädd för haha

2011-04-04 @ 21:23:56
URL: http://forestman.blogg.se/

Lämna en kommentar

namn:

email: (visas ej)

har du en blogg?


Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback