207; tänkte dela med mig av tankar.

Hur upplever jag mig själv?

Jag tycker att jag är en envis, hyfsat oinspirerad,
nästan kärleksfull person. Jag har svåra humörsvängningar
vissa dagar som brukar leda till att jag är grinig över små
saker alldeles för länge. Jag är oftast orkeslös och om jag finner
något jag skulle vilja ändra på mig själv orkar jag inte för att jag
är alldeles för bekväm med hur min situation ser ut idag. Jag är
väldigt osäker på mig själv och har svåra problem med att tro
på mig själv och tro att jag räcker till. Problem jag ignorerar
tills bristningsgränsen. Jag jobbar oftast hårt under en viss tid
och när jag tycker jag har varit duktig ett tag slutar jag jobba helt.

Jag tror att många kan uppfatta mig som kall, arg och
ointresserad innan man lär känna mig. Jag tror att jag ofta ser
uttråkad ut när folk jag inte känner pratar med mig eller när de pratar
med mina vänner och jag står bredvid. Hur andra upplever mig
däremot är jag inte säker på.

 

Min ideal-bild.

Min ideal-bild av mig själv innehåller nog stora förändringar
från den person jag faktiskt är även om jag inte ser det på det
sättet. Jag skulle vilja bli inspirerad oftare och inspirera mer
människor i min omgivning. Jag skulle vilja vara bättre på att måla
och teckna men har inte orken till att sätta mig ner och öva. Jag skulle
vilja ha mer energi över för att kunna göra spontana saker istället för
att planera det mesta som jag ska göra. Jag skulle även vilja bli piggare
så jag skulle vara gladare och jag skulle vilja bli bättre på att ta vara på
min tid så att jag skulle hinna med flera saker varje dag. Jag skulle även
vilja sluta med att vara långsint hela tiden och vara glad oftare eftersom
det tar mindre på krafterna än att vara sur.

Jag skulle vilja nå det stadiet att jag alltid är nöjd med mig själv.
Att jag någon gång skulle kunna göra en okej prestation utan att egentligen
i hemlighet ha dåligt samvete över att jag inte gjorde det bättre än vad jag
faktiskt gjorde. Att jag skulle kunna vara säker på att jag räcker till
lagom åt precis alla.

Jag skulle vilja träna oftare och vara inspirerad till att pröva på nya saker inom träning.
Jag skulle vilja strunta i alla skönhetsideal som finns och bara vara mig själv.



Lämna en kommentar

namn:

email: (visas ej)

har du en blogg?


Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback