96; den elaka lilla rösten.

Den lilla elaka rösten.

Alla har ju en liten röst som talar om att allt är okej när man tror att det är som värsta. Typ att man tror att man ska få IG på provet av noja och så finns den där och säger att man i alla fall får G. Det är ens sunda förnuft som pratar med en.

Min sådan röst är schizofren. När jag nojar över skolan brukar den vara rätt snäll. Men ibland så som vid dessa tillfällen när D är borta är den riktigt elak.

 

Om jag ligger och funderar på varför han stänger av sin mobil när jag smsar med honom, är inte svaret för att den laddat ur. Svaret blir; du vet precis varför han stängt av mobilen. Och så ligger jag och självdör. Men när jag väl är uppe och sitter vid datorn eller TV:n så kan jag tro på att den faktiskt ladda ur. Men när jag försöker sova går det inte. Och det gör bara att jag inte kan sova och blir osäker på mig själv.



Lämna en kommentar

namn:

email: (visas ej)

har du en blogg?


Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback