•-•-•

17 år. Drömmer om att bo i en stuga vid en sjö. Vem gör det?
Jag vill ha ett vitrinskåp för kopparna som jag samlat på sen jag föddes. Vill ha en gräsmatta som jag inte kommer sköta om. Vill ha ett träd med en gunga i. En bildäcksgung. Jag vill ha en hammock som kan stå på min altan. Mot sjön. Ute i skogen. Vill kunna leva ett stilla och ångestfritt liv där. Bara vara hela dagarna, läsa böcker i hammocken, lyssna på musik, foto analogt. Våga vara någon jag känner att jag inte kan vara. Ska måla insidan vit. Av renhet.
Kunna andas ren kärlek med flera mil till närmast storstad. Dricka te ur mina porslinskoppar. Ha sommar varje dag, varje månad. Skriva vågade texter som denna som jag egentligen inte vågar publicera på internet så som denna. Eftersom jag är rädd vad mina vänner ska tycka. Och därför skäms jag. Och skriver här.
Utan att veta vem eller om någon kommer läsa det. Jag vill inspirera människor, så som jag blir inspirerad av andra. Men kan jag det, det vet jag inte. Jag tror inte det. Tror inte ens det finns någon som vill läsa detta. Detta är bara dumma drömmar och ångesttankar.

Men jag vill ha det huset. Vill vara en fri människa som kan ta steget till att göra vad som faller mig in.


Postat av: Thilda

Jag vågar inte heller skriva längre. För poesi (vilket det då kallas) är löjligt. Jag ska också våga lite mer! Och jag gillade texten. Och skulle också vilja ha ett sådant liv. Fint.

2011-03-22 @ 19:12:46
URL: http://thildazimmergren.blogg.se/
Postat av: Iza

Jättefin text:)

2011-03-23 @ 17:54:14
URL: http://izafoto.blogspot.com

Lämna en kommentar

namn:

email: (visas ej)

har du en blogg?


Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback