10; prestationsångest. och lite bra saker.

Ett långt och svårt ord. Ett ord som är lätt att sätta sig in och förstå känslan av det ordet. Jag vet flera som har prestationsångest när det kommer till skolan. Men jag har inte prestationsångest när det kommer till skolan. Tycker det mesta är lätt. Det enda jag tycker är jobbigt att prata inför klassen eller stora grupper. Hålla tal på svenskan är ju hemskt.
Prestationsångest för mig är att laga mat. Hemma. Men jag är faktiskt bra på att laga mat. Tror jag till och med jag vågar påstå att jag är riktigt bra på att laga mat för att vara nästan arton. Jag brukar ändå hitta på hyfsat "avancerade" grejer när jag är hemma hos D. Han blir lite impad ibland, tror jag nog. Men idag blev det faktiskt bra. Även om det inte blev det bästa jag gjort.

Nu har jag skrivit jättemycket om presationsångest. Så nu ska jag skriva lite postiva saker.
Idag så åkte jag till min mormor för att komma hemifrån lite grann, och för att fixa D's nya gardiner. De blev jättefina. Sen åt jag och min mormor våfflor i solen. Och kärleksmums. Och jag fick en ny jacka. Skitfin som jag vill använda typ nu.
Jag gjorde dagens goda gärning också på bussen förut då jag hjälpte en kvinna ladda hennes mobiltelefon med pengar. Kändes bra eftersom man gör sånt alldeles för sällan.

Nu ska jag ladda upp lite bilder.


Lämna en kommentar

namn:

email: (visas ej)

har du en blogg?


Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback