641; fredagskaoset i min hjärna

Gick nyss upp. Vaknade för en timma sen men jag kunde inte ta mig upp ur sängen. Det är så mysigt att ha det så på "morgonen". Min dygnsrytm är lite ändrad de senaste. Var i Uddevalla tisdag-torsdag. Spenderade större delarna av dagarna inomhus, men det roliga var när jag hängde med ut på rökpauser för det var endast då jag hade uppfattning av var klockan var.
Går upp på "morgonon" (någon gång mellan ett och halv tre typ), äter frukost eller följer med ut på rökpaus - då är det ungdomar på skolan som snart ska sluta och bilar kör omkring.
Några timmar senare ut en gång till, lite längre promenad kanske - ser nästan inga människor, är en del bilar ute.
Går några timmar till, klockan kanske är runt sju åtta på kvällen (eller typ klockan två i min hjärna.) - Ser inga människor ute. Ser att det lyser i fönster och kanske kommer någon granne från någon bil eller så.
Någon timma senare till - Det är släckt i alla fönster, förutom på skolan. Där är det tydligen tänt.
Kanske blir en lite längre promenad med min vän och hans mamma, klockan är kanske runt halv två - Här är det tomt på folk. Släckt överallt och allt är bara dött. Någon bil passerar, någon polisbil.
Sista rökpausen för "dagen", klockan är mellan halv fem och halv sex på morgonen - Det är folk ute! Personer som går till jobbet.
Känslan jag får när jag ser folk gå till jobbet och jag vet att jag ska gå och lägga mig och sova en stund är.. underbar. Jag har svårt för folk.. om ni missat det.

Det som förstörde min tidsuppfattning lite mer var att min väns mor sa fel klockslag när hon ville att vi skulle gå upp på morgonen. Igår slängde hon ur sig att klockan var närmare kvart i tre, sa hejdå och gick ut genom dörren. Jag orkarde inte flytta på mig direkt men efter en kvart orkade jag masa mig upp.. klockan var då halv två.


Postat av: elin stridh

Vill du göra ett bloglovinbyte? :)

2013-03-10 @ 13:34:37
URL: http://elincecilia.com/
Postat av: TIDSTJUVEN

Nu borde du bestämt blogga igen! :)

2013-03-17 @ 12:32:54
URL: http://tidstjuven.com/

Lämna en kommentar

namn:

email: (visas ej)

har du en blogg?


Kom ihåg mig?

Kommentar:

Trackback